Forøvrigt..

Jeg har hele tiden tænkt, at jeg ville lave et blogindlæg når jeg på et tidspunkt følte mig rigtig gravid. Med 3 uger til termin, må jeg erkende at det nok ikke bliver mere rigtigt end nu. Så hermed 8 måneders hjernemøl i frit flor:

Jeg havde stadigvæk tømmermænd fra min 30-års fødselsdag, da jeg i slutningen af januar, opdagede at jeg var gravid. 

Her er klokken 6 om morgenen, de sidste gæster er lige gået og jeg står med en smørstegt parisertoast og en opvask på størrelse med Mount Doom.


Sindstilstand 36 timer senere: Fuck. Mig. 


Jeg er for øvrigt ikke en af dem som bare lige *puf* og hovsa blev gravid på en uge. Tværtimod. Til sidst var jeg bare så træt af skuffelsen hver eneste måned, at jeg helt droppede at holde øje og i stedet gik all in på rødvin og bløde oste. Da så jeg blev gravid fejrede jeg det i Samadhi Spa med massage, champagne og chokoladefondue.


Jeg har ikke haft vilde cravings rent madmæssigt, men har lykkeligt genfundet kærligheden til  70'er retter, mælkeprodukter generelt og herunder især risengrød. 


Det var meget svært at skulle holde mund med verdens vildeste nyhed i 2 freaking måneder! Men det var faktisk også hyggeligt at have en hemmelighed, som for en gangs skyld var god. De fleste af mine hemmeligheder er enten frygteligt pinlige eller bare dårlige. Da vi endelig fik at vide at de to streger nok ville blive til et rigtigt lille menneske, sagde vi det med slik og scanningsbilleder i påskeæg og hjemmelavede avisforsider.



Jeg har kværnet mig igennem utallige app's med tjeklister, blogs, bøger og terminsgrupper på Facebook og minmave.dk hvor man rigtig kan køre hinanden op hver eneste gang man har en plukkeve. Og det er måske ikke så underligt at man går rundt og bliver ængstelig, for jeg synes at en stor del af den information man får, både fra sundhedssystemet og i bøger og blade, er temmelig dommedagsagtig og tager udgangspunkt i at man "selvFØLgelig er angst for ( >indsæt selv alt i hele verden som kan gå galt< )".  


Til gengæld har jeg været rigtig glad for:




  • "What To Expect" appen. Fordi den sammenligner din baby med frugt. Og fordi damens lipgloss.

  • Det her er forøvrigt ikke mine bøger – De er venligst udlånt af en AirBnb-udlejer i Dublin. 

    Min graviditet har primært sat sig på røv og lår men langsomt har maven også taget sammen rent størrelsesmæssigt. På det første billede er jeg 3 måneder henne og synes at jeg var enorm (Lol). 


    4 mrd
    6 mrd
    8 mrd
    Mavens mange talenter
    I takt med at jeg er blevet større, er min egen barndom forøvrigt begyndt at stå som fuldstændig og komplet idyllisk. Lykkelig glemt er forældremyndighedssager og skolegårdsangst. For tiden husker jeg kun vikingeskibe, vindmøller og uendelige sommerferier i Sverige. Jeg håber babyen arver mit fortrængningsgen.




    Hurra for at arve tøj, ting og sager fra gode, gavmilde overskudsforældre! Det eneste vi har købt fra nyt er lidt tøj, en puslepude og et badekar. Det er sguda fabelagtigt! App'en Reshopper og DBA.dk kan seriøse tricks. Og så er det smart at have seje designere i sit instagramfeed. 


    Se mig, jeg har strikket bukser i størrelse 2 år. Doh. 


    ...Og lavet et tøjgrid ud af arvestykker. Jeg VIDSTE at The Wardrobe Challenge ikke var forgæves


    Babybulen har været med på to festivaller. Først Primavera og så Ross. Det var faktisk en overraskende fedt at være ædru på festival – For første gang nogensinde 
    1. kunne jeg huske alle koncerterne 2. smed jeg ikke min telefon væk



    Min jeg-var-ikke-fuld-på-Roskilde gave til mig selv.


    Sommerens fravær af kølig hvidvin har betydet ekstra meget is. Og slik. Ekstra meget slik. 


    Det bedste af det hele


    Etiketter: ,